Qəza, yoxsa sui-qəsd? - 18 dəqiqəyə batan gəmini kim xilas edə bilər?



 19:01 06.02.2023     916

RMS Lusitania Titanik kimi transatlantik gəmi idi. Bu, Titanikdən sonra inşa edilən ən böyük gəmilərdən biri idi və buna baxmayaraq sürətlə hərəkət edə bilirdi.

1908-ci ildə ən sürətli Atlantik keçidini edən Britaniya okean layneri "Mavi Riband" (Atlantik Okeanı rekordu üzrə ən yüksək orta sürətlə keçən kruiz gəmisinə verilən mükafat) adlandırıldı. Cunard Line şirkətinin fəxri olan Lusitania, sərnişin və yük daşımaq vəzifəsi daşıyan digər gəmilər kimi müharibə zamanı toxunulmaz idi. Silahsızlara hücum etmək müharibə qaydalarına ziddir. Lakin Lusitaniyanın taleyi, əksinə, kədərli və müəmmalı sonluqla nəticələndi. Müharibədə almanlar öz sualtı qayıqları ilə torpedaları atıb, müttəfiqlərin gəmilərini batıra bilərdilər. Bu gəmilər arasında Titanikin bacısı HMHS Britannic də var idi. "Xəstəxana gəmisi" kimi istifadə edilən 269 metrlik nəhəng gəmi 21 noyabr 1916-cı ildə Alman dəniz minaları tərəfindən batırıldı.

Lusitania gəmisinin 7 may 1915-ci ildə almanlar tərəfindən heç bir səbəb olmadan batırılmaması da iddialar arasında idi. Tarixçi və Britaniya dəniz kəşfiyyatının keçmiş zabiti Patrick Bisly Lusitania ilə bağlı araşdırmasında Britaniya okean laynerinin batmasını belə şərh edib:

"Yeni məlumatlar üzə çıxmayınca, mən təsadüfən belə qənaətə gəlirəm ki, Lusitania gəmisinə edilən uğursuz hücum belə, ABŞ-ı müharibəyə cəlb edəcək bir sui-qəsddir. Belə bir sui-qəsd açıq icazə olmadan həyata keçirilə bilməzdi. Uinston Çörçilin təsdiqi”.

Patrick Beesly hesab edirdi ki, Britaniya hökuməti ABŞ-ı müharibəyə cəlb etmək üçün gəmidən bir alət kimi istifadə edir. Silahların gizli şəkildə Lusitania gəmisinə yüklənə biləcəyi barədə Alman kəşfiyyatına qəsdən sızdırılmışdı. 2009-cu ildə Lusitaniyaya dronla dalış zamanı partlamamış bir dərinlikdə bomba tapılmışdı. Bu silah sualtı qayıqlarla döyüşmək üçün istifadə olunurdu.

Həmin vaxt sərnişin gəmisinin qaçaqmalçılıq yolu ilə döyüş materialları daşıdığına dair iddialar Almaniyanın “U-20” sualtı qayığının komandiri Valter Şvigerə də çatdırılmışdı. Mayın 5-i və 6-da cəmi 3 ticarət gəmisini batıran Schwieger, Müttəfiqlərə silah yardımının qarşısını aldığını əsas gətirərək Lusitaniyanı torpedalamağı əmr etdi. Alman komandirinin bu əmri 240 metrlik kruiz gəmisinin sonu olacaqdı. 1907-ci ildə ən sürətli okean layneri adını qazanan Lusitania, təqvimlər 7 may 1915-ci ildə göstərildiyi zaman göyərtəsində 1198 nəfərlə İrlandiyadan 19 kilometr aralıda cəmi 18 dəqiqə ərzində su altında qaldı. Sağ qalanların sayı Titanikdəki kimi çox az idi. Tarix Lusitania ilə təkrarlandı. Yenə kifayət qədər sayda xilasedici qayıq yüzlərlə insanın ölümünə səbəb oldu.

Lusitania yalnız 18 dəqiqə ərzində qaranlıq sulara qərq oldu. Titanik batmazdan əvvəl ikiyə bölünsə də, 2 saat 40 dəqiqə suyun üzərində qalmağı bacarıb. Lusitania gəmisində isə ölümcül dizayn səhvinin edilə biləcəyi gündəmə gəldiyində, tədqiqatçılar gəminin dizaynını araşdırmağa başladılar. Gəminin davamlılığı ilə bağlı heç bir problem yox idi. Bununla belə, mümkün su sızması zamanı yüzlərlə sərnişinin həyatını xilas edəcək bucaqlar düzgün tənzimlənməyib. Bu səhv gəminin qısa müddətdə batmasına və xilasedici qayıqların suya salınmasına səbəb olub.

Sonrakı araşdırmalar nəticəsində məlum olub ki, gəmi bir neçə dərəcə bucaq altında batıb. Sərnişinlərin sayı ilə müqayisədə daha az xilasedici qayıqların daşınması o dövrdə adi bir təcrübə idi. Ticarət xətti olduğu üçün 'Hər halda kömək etmək üçün yaxınlıqda bir gəmi olacaq' fikri ilə xilasedici qayıqların hər kəs üçün kifayət etməməsi deyil, gəminin vizuallığına üstünlük verildi.

Daniel Dow, Cunard şirkəti tərəfindən imzalanmış bir çox gəmi üçün əhəmiyyətli bir ad idi. Lusitaniyanın bacısı Mauretania ilə 20 ildən çox müddətə qırılmaz sürət rekordu qoydu. O, həmçinin Titanik gəmisini xilas etmək üçün gedən Karpat gəmisinin kapitanı idi. Lakin onun Lusitianiyanı tərk etməsini təklif etdiyi səbəb olduqca diqqətəlayiq idi. Daniel Dow, rəhbərlik etdiyi gəminin "Alman sualtı qayığı tərəfindən batırılacağını" iddia etdi və son səyahətinə çıxmazdan əvvəl onu tərk etdi. Kapitan gəmini tərk etdikdən bir neçə ay sonra Uilyam Tomas Turnerin kapitanı olduğu Lusitania gəmisi torpedalara tuş gəldi. Gəmi bu gün də İrlandiya sahillərində 91 metr dərinlikdə yerləşir.

Aysun / Demedia.az