NASA su ilə doludur.... - Qədim asteroid tapıldı

18:00 03.03.2023     643

Alimlər Mars və Yupiter arasındakı əsas asteroid qurşağında yeni növ su ilə dolu meteorit aşkar ediblər.

Demedia.a xəbər verir ki, bu asteroidlərin H2O ilə dolu olduğu bilinən Günəş Sisteminin daxili hissəsindəki yeganə cırtdan planet olan Ceres ilə heyrətamiz oxşarlıqlar var. Ceresə nisbətən yaxın olsa da, bu meteoritlər qurşaqdakı böyük qardaşlarından daha uzaq orbitdə fırlanır.

NASA-nın Havaydakı İnfraqırmızı Teleskop Müəssisəsində edilən bu kəşf, əsas kəmər asteroidlərinin soyuq bölgədən, bəlkə də Neptun və ya Plutondan kənara köçdüyünü sübut edir. Bu ipuçları ibtidai Günəş sistemindəki nəhəng planetlərin güclü cazibə qüvvəsindən təsirlənən asteroidlərin Günəşə nisbətən daha yaxın olan indiki mövqelərinə gəldiyi nəzəriyyəsini təsdiqləyir.

Suyun Yerə necə gəldiyi hələ də sirr olaraq qalır. Bəzi elm adamları hesab edirlər ki, 4,5 milyard il əvvəl Yer öz qazlarını xaric edib və nəticədə yağışın yağmasına şərait yaradan atmosfer yaranıb. Digərləri okeanların Günəş sistemindən kənardan kosmik süxurların gətirdiyi su nəticəsində əmələ gəldiyini iddia edirlər.

Bu yeni asteroid sinfinin kəşfi böyük su kütlələrinin buz kimi asteroidlər və kometlərin Yerə çırpılması nəticəsində əmələ gəldiyini nəzəriyyə edən astronomları həyəcanlandıra bilər.

Cons Hopkins Universitetinin Tətbiqi Fizika Laboratoriyasının planetoloqu Endi Rivkinin sözlərinə görə, bu asteroidlər qrupunun kəşfi kosmosdan gələn meteoritlərin Günəş sisteminə su gətirməsi fikrini dəstəkləyir.

"Bu asteroidlərin qohumları Günəş sisteminə daxil olub Yerə və Marsa düşərək özləri ilə buz və üzvi maddələr gətirmiş ola bilər" deyə, tərkibində su və üzvi maddələr olan asteroidlər üzrə ekspert Rivkin Mashable-a bildirib.

Bu gün Günəş ətrafında fırlanan milyonlarla asteroid əslində Günəş sisteminin təxminən 4,6 milyard il əvvəl meydana gəlməsinin dağıntılarıdır. Asteroidlər tez-tez bölgə üçün təhlükə kimi qəbul edilir və onlar milyonlarla kilometr məsafədə zərərsiz şəkildə uçsalar da, "Yerə yaxınlaşırlar" kimi sensasiyalı başlıqlar yaradırlar. Astronomlar onları həqiqi planetə çevrilə bilməyən əhəmiyyətsiz qayalar kimi görürlər.

Bu həftə Nature Astronomy jurnalında dərc olunan tədqiqatın aparıcı müəllifi Driss Takir asteroidlərin elmi dəyərinin danılmaz olduğunu müdafiə edir. Bu asteroidlər "Günəş Dumanlığında (qaz və toz buludunda/Günəşin və planetlərin əmələ gəldiyi Dumanlıq) zamanla mürəkkəb kimyəvi və fiziki dəyişikliklərin qədim rekordunu təqdim edir", - Takir deyir.

Su və karbonla zəngin olan Ceres kimi bu yeni asteroidlər sinfi Yerdəki həyat üçün lazım olan eyni komponentlərə malikdir. "Bu asteroidlər Günəş Sistemimizin mənşəyini və təkamülünü daha yaxşı anlamağa kömək edə bilər", - Takir Mashable-a bildirib.

"Bu asteroidlər günəş sistemimizin mənşəyini və təkamülünü daha yaxşı anlamağa kömək edə bilər."

Almaniyanın Heidelberg Universitetinin tədqiqatçıları bu asteroidlərin xarici Günəş sistemindən indiki asteroid qurşağına necə miqrasiya edə biləcəyini araşdırmaq üçün kompüter simulyasiyalarından istifadə ediblər.

İnfraqırmızı spektroskopiya (cismin mineralları haqqında öyrənmək üçün səthdən əks olunan işığın ölçülməsi prosesi) ilə meteoritləri müşahidə edən Takir Ceres kimi tünd rəngli və su ilə zəngin 15 asteroid müəyyən edib. Takir hesab edir ki, alimlər daha çox müşahidələrlə əsas asteroid qurşağında Ceres kimi daha neçə asteroidin olduğunu müəyyən edə bilərlər.

2006-cı ilə qədər Ceres kosmik cisimlər arasında kifayət qədər zəif obyekt idi. O, Günəşdən 402 milyon kilometr aralıda yerləşən, 804 kilometr enində olan nəhəng asteroid kimi tanınırdı. Elmi ictimaiyyət Plutonu planetdən cırtdan planetə endirdiyi zaman Ceres bu yeni açılan cırtdan planet heyətinə yüksəldi. Sonra 2015-ci ildə NASA kosmik gəmisi Ceresin səthində görünən qeyri-adi parlaq ləkələrə daha yaxından nəzər saldı.

Sübh missiyası sayəsində elm adamları Ceresin okean səltənəti olduğunu kəşf etdilər. Ceresin səthindəki ağ ləkələrin əslində su yumşaldıcı olaraq istifadə etdiyimiz natrium karbonatdan hazırlanmış duzlu bir qabıq olduğu öyrənildi. Missiya məlumatlarını araşdıran alimlər belə qənaətə gəliblər ki, bu duzlu qabıq yerin təxminən 40 kilometr altında yerləşən eni yüzlərlə kilometr olan duzlu su anbarının qalığıdır. Meteoritlərin təsirləri ya səthin altındakı palçığı əridib, ya da cırtdan planetdə böyük çatlar əmələ gətirib, buz vulkanlarından duzlu suyun sızmasına səbəb olub.

Astrobioloqları Yerə ən yaxın okean planeti olan Ceresdə ibtidai həyat formalarının olub-olmaması maraqlandırır. Milli Akademiyaların Planet Elmi Onillik Araşdırması bu yaxınlarda NASA-nın ümumi nümunəsini açıqladı.