Uçan avtomobil xəyalı necə başa çatdı?



 19:01 01.05.2023     602

"Google"un həmtəsisçisi Larri Peyc tərəfindən qurulan gizli uçan avtomobil startapı Kittyhawk-da layihənin dayandırılması ənənə halını alıb. Ancaq bir çox işçi üçün bu, ən ağrılı oldu.

2022-ci ilin aprelində CEO Sebastian Thrun, şirkətin bu günə qədərki ən perspektivli layihəsini rəsmi olaraq bağladığını elan etmək üçün işçiləri topladı: Thrun ilk səyahətində uçmağa hazırlaşdığı Heaviside adlı hava taksisi.

Layihəyə sadiq olan işçilər dəhşətə gəliblər. Peycin yüz milyonlarla dollar xərclədiyi Kittyhawk bir vaxtlar yeni və maraqlı sənayenin qabaqcılı idi. Amma indi birdən sükansız qaldı.

Thrun işçilərinə şirkətin yeni bir irəliləyiş axtarışında araşdırma və inkişafa qayıdacağını bildirsə də, mənəviyyat heç vaxt aşağı səviyyədə idi. Ən zirvəsində Kittyhawk-da 450 işçi var idi; İndi isə işçilərin sayı 100-ə qədər azalıb. Thrun şirkətin yeni istiqamətindən narazı olanlar üçün könüllü ixtisar paketi təklif etdikdə daha 30 nəfər qaldı.

Eyni görüşdə Thrun daha təəccüblü xəbərlər verdi: Bir neçə ildir ki, əsasən maliyyə dəstəyi olmayan Page, şirkətdə daha çox iştirak edəcək. Əksəriyyəti Peyc ilə heç vaxt görməmiş və onunla ünsiyyətdə olmayan bəzi işçilər bunu Kittyhawk-ın təhlükə altında olduğuna dair açıq bir işarə kimi qəbul etdilər. Peycin özünün nəzarəti altında bir sıra qəribə təcrübələr aparıldı. Gəlin bütün avtomobili 3D çap edək! Onu ucuz hobbi velosipedlərində uçursaq nə olacaq? Pilot kokpitdə dik dayansa nə etməli? Əlbəttə ki, bunların heç biri heç bir yerə çatmadı və beş aylıq yaltaqlıqdan sonra Peyc Kittyhawk-ı elektrik enerjisindən ayırdı.

Insider-ə danışan onlarla keçmiş Kittyhawk işçisi cəsarətli bir missiyası olan, lakin bazara çıxarıla bilən məhsulu bir yana qoyaq, aydın istiqamət tapmaq üçün mübarizə aparan bir şirkəti təsvir edir. Anonimlik şərti ilə danışan mənbələr, Kittyhawk-ın bir sıra perspektivli, lakin praktiki olmayan prototiplərdən keçdiyini və milyarder qurucusu və şirkətin baş direktorunun ziddiyyətli baxışları və dəyişən prioritetləri arasında qaldığını söylədi.

Page və onun nümayəndələri şərh sorğusuna cavab vermədilər. Sebastian Thrun şərh verməkdən imtina etdi. Nəhayət, daxili xaos dayanıqlı olmadığı ortaya çıxdı: On ildən artıqdır ki, batmış şirkət indi fəaliyyətini dayandırıb. Dünyanın ən zəngin və ən uğurlu texnoloji sahibkarlarından biri üçün Kittyhawk heyrətamiz bir uğursuzluq idi.

Keçmiş işçilərdən biri deyir: “Şirkətdəki hər bir işçi bizim uçan avtomobillərin Ford Motor şirkəti olacağımıza inanırdı”. “Biz Larrinin dəstəyini aldıq. Biz bu sahədə lider mövqedə idik. Silikon Vadisində bütün əlaqələrimiz var idi. Biz özümüzü padşah kimi hiss edirdik; uğur demək olar ki, təmin edildi”.

Dünyanın ən dəyərli şirkətlərindən birinin həmtəsisçisi olmamışdan on il əvvəl Peyc tıxac bəlasına son qoymağa çalışırdı. 1990-cı illərin əvvəllərində kompüter mühəndisliyi təhsili aldığı Miçiqan Universitetində avtobus sisteminin yavaşlığından heyran olan Peyc şəhərcik ətrafında sərnişinləri iki nəfərlik kupelərdə daşıyacaq monorels tikməyi təklif etdi. (Universitet administratorları bununla razılaşmadılar.) İllər sonra o, Google-da Javelin adlı gizli işçi qrupu yaratdı və tıxacları azaltmaq üçün şəhər infrastrukturunu yaxşılaşdırmaq da daxil olmaqla iddialı yeni ideyaları araşdırdı. O, həmçinin Google-un özünü idarə edən avtomobil inkişaf etdirmə səyi olan Waymo-nun işə salınmasına kömək etdi.

Lakin heç bir trafiklə mübarizə səyi Peycin diqqətini və ya pulunu uçan avtomobil yaratmaq axtarışından daha çox çəkməmişdir. eVTOL və ya elektrikli şaquli qalxma və eniş təyyarələri kimi tanınan kosmos çağı vasitələri, uçuş-enmə zolağına ehtiyac olmadan A nöqtəsindən B nöqtəsinə daşınmanı təmin edərək avtomobil trafikinə həll yolu olacaq. Digər tərəfdən, onların texnoloji cəhətdən qurulması olduqca çətindir, çoxsaylı təhlükəsizlik problemləri yaradır və qeyri-adi dərəcədə bahalıdır.

Page 2010-cu ildə ilk uçan avtomobil şirkəti olan Zee Aero-nu qurdu. Beş il sonra o, 1903-cü ildə Rayt qardaşlarının əfsanəvi ilk uçuşunu etdikləri Şimali Karolina şəhərinin adını daşıyan Kittyhawk-u qurdu və nəticədə Zee Aero-nu aldı.

Keçmiş işçilərdən biri dedi: "Larri dünyanı trafikdən qurtarmaq üçün avtomobilləri havaya çıxarmaq barədə iddialı idi". Page-in vizyonuna sadiq qalan başqa bir keçmiş işçi Kittyhawk-da qeyri-rəsmi şüarın "dünyanı trafikdən xilas et" olduğunu xatırladı.

Hamı düşündü: “Əgər Larri Peyc bu sahədə işləyirsə, burada nəsə olmalıdır”.

Aysun / Demedia.az