Belə “avtomobil oğurluğu” heç vaxt görülməyib



 19:29 12.06.2023     506

Soyuq Müharibə başlayandan bəri Koreya yarımadası tez-tez dünyanın gündəmində birinci yerdədir.

İkinci Dünya Müharibəsindən sonra Şimal və Cənuba bölünərək “düşmən qardaş”a çevrilən ölkə Şimali Koreyanın nüvə proqramı və bu çərçivədə həyata keçirdiyi raket sınaqları ilə gündəmə gəlir. Çox vaxt raketin Sakit Okeanın harasa yerə düşməsinə səbəb olan sınaqlar bir çox Qərb ekspertləri və rəsmilərinin fikrincə, ABŞ və onun müttəfiqləri üçün açıq qorxudur, eyni zamanda milyonlarla insanın həyatını təhlükə altına qoyur. Xalq. Bununla belə, Şimali Koreya ilə bağlı hər insidentdə “milyonlarla insanın həyatının təhlükədə olmadığı” hallar olur. Bunların başında tarixdəki ən böyük “avtomobil oğurluğu”ndan biridir.

Şimali Koreya bu gün dünyanın ən qapalı ölkələrindən biridir. Bu səbəbdən iqtisadi “çətinlik” içində olduğu iddia edilən və əcnəbilərin xüsusi icazə ilə girə bildiyi bu yer haqqında bilinən nadir şeylər arasında paytaxt Pxenyanın geniş küçələrində dolaşan, xaricdən gətirilən köhnə sovet avtomobillərinin qarışığı da var. lüks avtomobillər və ölkənin öz imkanları ilə istehsal edilən avtomobillərin təqlidi olduğu ifadə edilir. Ancaq model hekayəsi ilə bu qarışıqda xüsusilə diqqəti çəkir: Şimali Koreyanın 1970-ci illərin ortalarında İsveçdən aldığı min avtomobildən ibarət 1974-cü il Volvo 144 parkından qalanlar.

Koreya Müharibəsi bitdikdən sonra, ən azı yerdə, atəşkəsin imzalanması ilə hər iki Koreya öz yollarını düzəltməyə qərar verdi. Şimal Sovet İttifaqına yaxınlaşdıqca, Cənub ABŞ-a qarşı eyni münasibəti formalaşdırdı. Dağıdıcı müharibədən sonra hər iki tərəf iqtisadi cəhətdən ayağa qalxmaq üçün iştirak etdiyi tərəflərdən dəstək alırdı. Şimali Koreya Sovet İttifaqının dəstəyi ilə bu gün göründüyündən nisbətən fərqli bir ölkə idi. Onun artan iqtisadiyyatı elə idi ki, bəzi investorların ağzını sulandırardı. Bu investorlar arasında uzun illərdir ki, “neytrallıq” siyasətini davam etdirən, NATO və Varşava Müqaviləsi Təşkilatının üzvü olmayan İsveç də var idi.

Təqvimlər 1974-cü ili göstərdikdə, İsveç Şimali Koreyaya sərmayə qoymağa hazırlaşırdı və ilk olaraq bütün dünyada adından söz etdirən Şimali Koreyaya Volvo markalı avtomobillər göndərirdi. 1000 avtomobildən ibarət Volvo 144 parkı ilə birlikdə Şimali Koreyaya 70 milyon dollardan çox ağır texnika çatdırılıb. Volvo markalı sedanların taksi kimi xidmət etməsi iki ölkə arasındakı əlaqələri gücləndirdi və bir il sonra iki ölkə arasında iqtisadi əlaqələrin dərinləşməsi ilə İsveç Pxenyanda səfirlik açan ilk Qərb ölkəsi oldu. Amma xoş anlar uzun sürmədi.

Sovet İttifaqının ABŞ qarşısında geriyə düşməsi ilə böyümə və sabitlik vəd edən Şimali Koreya iqtisadiyyatı yavaşladı. Ölkə iqtisadiyyatı axsamağa və kiçməyə başlamışdı, lakin İsveç Qərb və Şimali Koreya arasında vasitəçi kimi çıxış etdiyi üçün diplomatik əlaqələri davam etdirdi. 1980-ci illərdə Şimali Koreya min avtomobil Volvo çatdırılması üçün hissə-hissə ödəməyi dayandırdı. İsveçin yeni bazar axtarışları Şimali Koreyada fiaskoya çevrildi və borclarını ödəyə biləcəyi düşünülən Şimali Koreyanın gözlənildiyi kimi vəziyyətdə olmadığı ortaya çıxdı.

Sərəncamın üstündən 50 ilə yaxın vaxt keçib və 1000 Volvo-nun vaxtı keçmiş borcu müəyyən həddi keçib. Bu vəziyyətə baxanda İsveçin Şimali Koreyadan ödəniş almaq şansı sıfıra yaxın görünür. İsveç səlahiyyətliləri Şimali Koreyaya ildə iki dəfə borc vərəqələri və xatırlatmalar göndərməyə davam etdikcə, borclar faiz və digər vergilərlə birlikdə artaraq bu gün təxminən 300 milyon avroya (təxminən 6 yarım milyard lirə) çatıb. Başqa sözlə, İsveç hökuməti avtomobil istehsalçısına dövlət vəsaiti hesabına tam ödəniş etsə də, Şimali Koreyanın İsveçə olan borcu hələ də ödənilməyib.

Volvo markalı avtomobillər bu gün Şimali Koreyada bir vaxtlar olduğu kimi geniş yayılmır, lakin bəziləri taksi kimi istifadə olunur. İsveç isə pullarını və ya avtomobillərini tezliklə geri qaytara bilməyəcək. Bununla belə, vaxtaşırı Volvo öz mühəndisliyinin möhkəmliyini sübut etmək üçün istifadə edir.

Aysun / Demedia.az