Kosmosda hamilə qalmaq mümkündürmü?

21:03 01.11.2023     886

Bəşəriyyət ulduzlara doğru ilk addımlarını atarkən, gözlərini Yerin hüdudlarından kənarda yerləşən naməlum yerlərə dikərkən gələcəyimizlə bağlı bəzi yeni suallar ortaya çıxır. Hələ tam sınaqdan keçirilməmiş bir şey növlərin çoxalmasıdır.

Demedia.az xəbər verir ki, yer atmosferindən kənarda mikroqravitasiya və radiasiya mühitində çoxalmağa davam edə biləcəyikmi? Yeni təcrübəyə görə, bu mümkün ola bilər.

iScience elmi jurnalında dərc olunan araşdırmaya görə, alimlər ilk dəfə kosmosda məməli rüşeymini yetişdirməyə müvəffəq olublar. Yer səthindən təqribən 400 kilometr hündürlükdə yerləşən Beynəlxalq Kosmik Stansiyanın (BKS) mikroqravitasiya mühitində həyata keçirilən təcrübə qabaqcıldır.

Yamanaşi Universitetinin molekulyar bioloqu Teruhiko Vakayama tərəfindən planlaşdırılan və rəhbərlik etdiyi eksperimentdə əldə edilən nəticələr siçan embrionlarının kosmik mühitdə ən azı ilkin mərhələdə yaşaya bildiyini göstərir.

New Scientist-ə danışan Vakayama deyib:

Marsa gələcək səfər zamanı hamiləlik ehtimalı var, çünki oraya səyahət etmək üçün altı aydan çox vaxt lazım olacaq. Biz araşdırma aparırıq ki, o vaxt gələndə təhlükəsiz şəkildə uşaq sahibi ola bilərik.

Əslində, bir məməli dölünün mikroqravitasiyada inkişaf edib-etməməsi elm adamlarının bir müddətdir soruşduğu sualdır.

2009-cu ildə Vakayama başçılıq etdiyi qrup, simulyasiya edilmiş mikroqravitasiyanın embrionun inkişafına zərərli təsir göstərdiyini aşkar etdi; Yumurtalar mikroqravitasiyada mayalana bilərdi, lakin mayalanmış yumurtaların implantasiyası daha az uğurlu oldu.

Ancaq hamiləliyə gəldikdə bir çox dəyişən var, buna görə də komanda son araşdırmalarında mayalanma və ya implantasiyaya deyil, embrionun erkən inkişafına diqqət yetirdi.

Sağ qalan embrionların normal inkişaf etdiyi aşkar edilib
Əvvəlki araşdırmalarda siçanlar hamiləliyin ikinci yarısında NASA vasitəsi ilə kosmosa göndərilib. Siçanların Yerə qayıtdıqdan sonra normal inkişafını tamamlayan nəsillər dünyaya gətirdiyi müşahidə edilib.

Tədqiqatçılar siçan embrionlarını mayalandırdılar, iki hüceyrəli mərhələyə qədər böyüdüblər, dondurdular və bu məqsəd üçün xüsusi olaraq hazırlanmış maşında astronavtlar tərəfindən laboratoriyada yetişdirilmək üçün BKS-ə göndərdilər.

Astronavtlar dörd gün ərzində embrionları emal etdilər. Təcrübənin sonunda embrionlar paraformaldehiddə mühafizə olunan Vakayama komandası tərəfindən analiz üçün Yerə geri göndərilib.

Çoxlu embrion dəsti var idi. Biri nəzarət məqsədləri üçün Yerin cazibə mühitində yetişdirildi. ISS-dəki ikinci qrup Yerin cazibə qüvvəsini təqlid edərək becərildi; və təbii ki, təcrübə mikroqravitasiyada da aparılıb.

Beynəlxalq Kosmik Stansiyada yetişdirilən siçan embrionları. (Vakayama, iScience, 2023)
Tədqiqatçılar müəyyən ediblər ki, ISS-də hər iki qrupun sağ qalma nisbəti Yerdəki sağ qalma nisbətindən aşağıdır, lakin sağ qalan embrionlar normal inkişaf edir.

Kosmosda bu nisbət çox aşağı olsa da, onların sağ qalmaları ümidverici bir əlamət idi. Bundan əlavə, kosmosda sağ qalma nisbətinin aşağı olmasına kömək edə biləcək amillər (çəki qüvvəsindən başqa) var idi.

Nəticələr mikroqravitasiya şəraitində yetişən embrionların normal inkişaf edərək döl və plasentanı meydana gətirən hüceyrələrə çevrildiyini ortaya qoydu.

Meyvə milçəkləri, balıqlar, qurdlar, qurbağalar və siçan kimi bir çox heyvan növü yüksək radiasiya və aşağı cazibə mühitinin təsirini görmək üçün ISS-də tədqiq edilsə də, tədqiqatçılar bunun məməli embrionlarının ilk dəfə olduğuna diqqət çəkirlər. kosmosda böyüdü.

iScience elmi jurnalında dərc edilən araşdırmada tədqiqatçılar təcrübənin 'cazibə qüvvəsinin əhəmiyyətli bir təsiri olmadığını açıq şəkildə göstərir' dedilər. Yerdəki laboratoriyaya geri göndərilən nümunələri təhlil edən qrup, DNT və genlərin vəziyyətində ciddi dəyişiklik olmadığını qeyd edib.

“Təəssüf ki, ISS təcrübəsindən əldə edilən blastokistlərin sayı çox da böyük deyildi; "Və biz kosmosda inkişaf etdirilən embrionlardan nəsillər çıxarmadığımız üçün nəsillərə təsirini təsdiq edə bilmədik."

Yamanaşi Universiteti və Riken Milli Tədqiqat İnstitutunun birgə bəyanatında bunun "məməlilərin kosmosda inkişaf edə biləcəyini göstərən ilk araşdırma" olduğu bildirilib.

Kosmosda hamiləliyin mümkün olub-olmadığını müəyyən etmək üçün hələ çox iş görülməlidir. Məsələn, tədqiqat zamanı yüksək radiasiyanın kosmosdakı təsirləri tam nəzərə alınmayıb.

Kosmosda seks uzun müddətdir ki, turizm məqsədləri üçün kosmosu araşdırmaq cəhdlərinin artması ilə insanların maraqlandığı mövzudur. Daha əvvəl xəbər verdiyimiz kimi, alimlərin fikrincə, kosmosda cinsi həyat gec-tez baş verəcək və insanların buna hazırlaşmaq vaxtıdır.

Kosmik turizm sənayesi kommersiya transformasiyası astanasındadır və proqnozlaşdırılır ki, yaxın onillikdə imkanlı insanlar çoxgünlük kosmik uçuşlarda iştirak etmək üçün özəl şirkətlərə müntəzəm olaraq pul ödəyə biləcəklər.

Üstəlik, Ayda baza qurmaq və Marsda koloniya qurmaq kimi cəsarətli planların müzakirə olunduğu bu dövrdə insanların kosmosda çoxalıb çoxalmadığını anlamaq elm adamları üçün getdikcə daha çox əhəmiyyət kəsb edir.