Həftədə nə qədər idman etməliyik?



 14:45 05.01.2024     465

Ürək sağlamlığına gəldikdə, müntəzəm idman böyük əhəmiyyət kəsb edir. Amma ağlınıza gələn "Bəs nə qədər idman etməliyəm?" Sual heç vaxt əskik olmur. İdman zalında dəli kimi vaxt keçirməlisən? Yoxsa hər səhər qaçmaq kifayətdir? Bu suallara cavab tapmaq üçün tədqiqatçılar yaşla artan təzyiq problemlərini nəzərə alan araşdırma aparıblar.

Demedia.az xəbər verir ki, Kaliforniya Universitetində - San Fransiskoda aparılan araşdırmada Amerikanın 4 fərqli şəhərindən cəmi 5 mindən çox insanın vərdişləri və sağlamlıq vəziyyəti ölçüldü.

Tədqiqatın müəllifi və epidemioloq Kirsten Bibbins-Domingo dedi: "Yeniyetmələr və 20-ci illərin əvvəllərində olanlar fiziki cəhətdən aktiv ola bilərlər. Lakin bu vərdişlər yaşla dəyişir. Erkən yetkinlik dövründə tövsiyə ediləndən daha yüksək fiziki fəaliyyət səviyyəsi çox vacib görünür. hipertoniya".

Yüksək qan təzyiqi olaraq da bilinən hipertoniya, dünyada milyardlarla insanı təsir edən bir sağlamlıq problemidir. Bu, infarkt və vuruş kimi nəticələrə səbəb ola bilsə də, yaşlılarda demans riskini də artıra bilər. Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatının məlumatına görə, hər dörd kişidən biri və hər beş qadından birində hipertansiyon var. Ancaq insanların çoxu yüksək təzyiq olduğunu belə dərk etmirlər. Ona görə də ictimaiyyət arasında “səssiz qatil” kimi də tanınır. Əlbəttə ki, bu vəziyyəti geri qaytarmağın bir yolu var: məşq.

Araşdırma nə deyir?
5100-dən çox böyüklər ilə aparılan araşdırmada subyektlərə idman vərdişləri, siqaret və spirt istehlakı, həmçinin son 30 ildə fiziki vəziyyətləri ilə bağlı suallar verilib. Bununla belə, klinik sınaqlarda hər bir subyektin qan təzyiqi bir dəqiqəlik fasilələrlə üç dəfə ölçüldü. Məlumatların təhlilini həyata keçirmək üçün iştirakçılar irq və cinsinə görə dörd kateqoriyaya bölündü.

"İştirakçılarımızın yarıdan çoxu erkən yetkinlik dövründə uyğun olmayan fiziki fəaliyyətə malik idi. Bu, sonradan hipertoniya kimi özünü göstərdi. Buna görə də fiziki fəaliyyət üçün minimum standartı artırmalıyıq."

Kişilərdə, qadınlarda və hər iki irqi qrupda yaş 18-dən 40-a qədər irəlilədikcə fiziki fəaliyyət səviyyəsi azalmışdır. Əksinə, hipertoniya dərəcələrində artım müşahidə edilmişdir. Tədqiqatçıların fikrincə, bu nəticə onu deməyə əsas verir ki, erkən yetkinlik orta yaşda hipertoniyanın qarşısının alınması üçün mühüm pəncərədir.
Gənc yetkin tibb üzrə mütəxəssis və tədqiqatın aparıcı müəlliflərindən biri olan Jason Nagata, "İştirakçılarımızın yarısı erkən yetkinlik dövründə lazımi səviyyədən daha az fiziki fəaliyyət göstərdi. Bu, sonradan hipertoniya kimi özünü göstərdi. Buna görə də biz bunu etməliyik" dedi. fiziki fəaliyyət üçün minimum standartı artırın”. deyir.

Bəs idman edənlər?
Erkən yetkinlik dövründə həftədə 5 saat məşq edən iştirakçılara baxsaq - bu, böyüklər üçün tövsiyə olunan minimumdan iki dəfə çoxdur - bu fəaliyyət səviyyəsi hipertoniya riskini əhəmiyyətli dərəcədə azaldır. Xüsusilə məşq vərdişi 60 yaşa qədər davam etdirildikdə risk xeyli azalır.

Bununla belə, araşdırmanın maraqlı tərəfi qaradərili iştirakçılarla bağlıdır. 40 yaşlarında olan ağdərili kişi və qadınlarda fiziki fəaliyyət sabit qalsa da, qaradərili iştirakçılarda aktivlik səviyyələri azalıb. 45 yaşına qədər qaradərili qadınlar ağdərili kişilərdən daha çox hipertoniya ilə üzləşirlər. Bundan əlavə, tədqiqat orta yaşda ən aşağı hipertoniya səviyyəsinin ağdərili qadınlarda olduğunu aşkar etdi.

Yaşı 60 və yuxarı olan iştirakçılara baxdığımızda qaradərili kişi və qadınların 80-90%-də hipertansiyon var, bu nisbət ağdərili kişilər üçün 70%-dən bir qədər az, ağdərili qadınlar üçün isə 50%-dir.

Tədqiqatçılar həmçinin bildirirlər ki, irq və cinsiyyətlə yanaşı, iştirakçıların sosial-iqtisadi vəziyyətinin də onların həyat tərzinə təsir etdiyini müşahidə ediblər, lakin tədqiqatda bu aspekt aydın şəkildə qiymətləndirilməyib.

Aysun / Demedia.az