Maraqlı kəşf: Hansı planetlərdə almaz bolluğu yaşanır?

19:00 30.01.2024     737

Əgər Neptunun atmosferinin ekstremal şəraitində uçmaq mümkün olsaydı, pəncərəmizə dəyən heyrətamiz brilyant yağışı ilə qarşılaşardıq.

Demedia.az xəbər verir ki, Nature Astronomy jurnalında dərc olunan və beynəlxalq bir komanda tərəfindən aparılan araşdırmaya görə, bu parıldayan fenomen düşünüləndən daha çox rast gəlinə bilər!

Karbon, Neptun və Uran kimi buzlu qaz nəhənglərində atmosferin dərinliklərindəki ultra yüksək temperatur və təzyiq səbəbindən almaza çevrilə bilər. Bu şərtlər metan kimi karbohidrogenləri parçalayır və onların tərkibindəki karbon atomlarının digər dördü ilə birləşməsinə və bərk almaz hissəcikləri əmələ gəlməsinə səbəb olur.

Laboratoriya şəraitində almazların əmələ gəlməsi proseslərinin təqlid edildiyi bu araşdırmada aparılan təcrübələrə görə, bu tip almazın əmələ gəlməsi üçün temperatur və təzyiq hədləri elm adamlarının düşündüyündən aşağıdır.

Bu, "mini-Neptunlar" adlanan kiçik qaz planetlərində almaz yağışını mümkün edir. Məlum olduğu kimi, Günəş sistemindən kənarda belə planetlər çoxdur.

"Almaz yağışı" maqnit sahəsinin sirrinə dair ipuçları təqdim edir
Bu tapıntılar Uran və Neptunun maqnit sahələri ilə bağlı bəzi sirləri də izah edə bilər. SLAC Milli Sürətləndirici Laboratoriyasından fizik Ziqfrid Qlenzer deyir: “Bu təməlqoyucu kəşf təkcə buzlu planetlərimiz haqqında biliklərimizi dərinləşdirmir, həm də Günəş sistemimizdən kənar ekzoplanetlərdə oxşar prosesləri başa düşmək üçün mühüm ipuçları verir”.

Yeni tədqiqatın arxasında duran komanda, vitse-bənzər bir kontraseptsiya arasında yüksək təzyiqə məruz qalan karbohidrogen birləşməsini izləmək üçün Avropa XFEL (X-Ray Free-Elektron Lazer) istifadə etdi. Bu konfiqurasiya komandaya əvvəlki təcrübələrdə mümkün olduğundan daha uzun müddət ərzində prosesi izləməyə imkan verdi.

Geniş təhlillər göstərir ki, bu maraqlı hadisənin baş verməsi üçün tələb olunan intensiv təzyiq və super yüksək temperatur əvvəllər düşünüldüyü kimi həddindən artıq deyil. Planetlər üçün bu, almazların elm adamlarının təxmin etdiyindən daha aşağı səviyyədə əmələ gələ biləcəyini göstərir.

Alimlərin fikrincə, almaz hissəcikləri əmələ gəldikdən sonra planetin xarici təbəqələrindən daxili təbəqələrə enərkən özləri ilə qaz və buzları da sürükləyərək cərəyanlara səbəb olurlar. Nature Astronomy jurnalında dərc edilən yeni tapıntılar, almazların keçirici buz təbəqəsinin üzərində əmələ gəldiyini və almazların düşərkən bu təbəqəni aktivləşdirdiyini göstərir. Yaranan cərəyanlar planetlərin maqnit sahələrini həyəcanlandıran bir növ dinamo rolunu oynayır.

Daha əvvəl xəbər verdiyimiz kimi, araşdırma buz nəhəngi planetlərdə mövcud olacağı təxmin edilən ekzotik yağıntı forması olan "almaz yağışı"nın əvvəllər düşünüldüyündən daha çox ola biləcəyini ortaya qoydu.

Alimlər Neptun və Uran kimi buzlu planetlərdə almaz əmələ gəlməsi ilə bağlı yeni məlumatlar əldə ediblər. NASA
Yerdən fərqli olaraq, Neptun və Uran kimi buz planetlərində simmetrik maqnit sahələri yoxdur. Planetin nüvəsində maqnit sahələrinin əmələ gəlmədiyini və almazların bunu izah etməyə kömək edə biləcəyini irəli sürən bu, indiyə qədər sirr olaraq qalır.

Tədqiqatı aparan alim Munqo Frost, “Almaz yağışının, yəqin ki, Uran və Neptunun mürəkkəb maqnit sahələrinin əmələ gəlməsinə də təsiri var” deyir və əlavə edir: “Buzlu planetlər üzərindəki “almaz yağışı” bizə bir xüsusiyyət təqdim edir. həll etmək üçün maraqlı tapmaca."

Kim bilir? Bəlkə bir gün Neptun və Uranın sərt atmosferlərində həqiqi çöl tədqiqatları aparıb bu almaz yağışının necə əmələ gəldiyini özümüz görə bilərik.