NASA yeni Mars dronu üzərində işləyir



 20:02 30.01.2024     543

NASA-nın qeyri-adi, qeyri-ənənəvi və yerdən kənar aviasiya ideyalarını təşviq etmək üçün başlatdığı "İnnovativ və Qabaqcıl Konseptlər" (NIAC) proqramında "gələcək kosmik missiyaları dəyişdirə biləcək maraqlı və uzaqgörən ideyaları" maliyyələşdirir.

Demedia.az xəbər verir ki, məsələn, kosmik agentliyi hazırda Vaşinqtonda Aydadır.

O, ölçüsündə bir teleskop qurmağı nəzərdə tutan bir ideyanı (bəli, sadəcə bir ideya) maliyyələşdirir Proqram çərçivəsində seçilən innovativ konseptlər arasında Mars atmosferində havada qalmaq üçün nəzərdə tutulmuş bir təyyarə də var.

MAGGIE (Mars Aerial & Ground Intelligent Explorer üçün qısa) adlanan layihə Marsın səthində görünməmiş kəşflər etmək məqsədi daşıyır. Yerdəki təyyarələrdən fərqli olaraq, nəqliyyat vasitəsi helikopter kimi şaquli şəkildə qalxıb enmək üçün nəzərdə tutulub.

Mayami Universitetinin CFD (Hesablama Maye Dinamiği) və Aerodinamika Laboratoriyasının direktoru Gecheng Zha Mashable-a "İstədiyiniz yerə enə bilərsiniz" dedi.

Mars təyyarəsi yeni bir fikirdir, lakin o qədər də uzaqda deyil (bir Mars helikopterinin həyata keçdiyini nəzərə alsaq). NASA bu "Faza I" konseptual tədqiqatı üçün 13 fərqli mükafat alana cəmi 175.000 dollar ödəyir. Bununla belə, proqram həm də aviasiya texnologiyasının inkişafı və innovasiyasını növbəti səviyyəyə çıxarmaq imkanı da gətirir; Bu, daha çox maliyyə və dəstək deməkdir.

MAGGIE layihəsini təklif edən Coflow Jet aerokosmik texnologiya şirkətinin prezidenti və qurucusu Zha, "NASA-ya təklif olunan hər şey çox, çox yaxşı düşünülmüş olmalıdır" dedi. "Bunun elmi dəyəri olmalıdır" deyir.

NASA-nın Ingenuity helikopteri də NIAC məzunu idi və başqa bir planetdə güclü, idarə olunan uçuş həyata keçirən ilk vasitə oldu. Dəqiqədə 2400 dövrə ilə fırlanan rotor qanadları ilə günəş enerjisi ilə işləyən bu eksperimental helikopter yanvarın 25-də təqaüdə çıxmazdan əvvəl 70-dən çox uğurlu uçuş həyata keçirdi. Əvvəlcə mühəndislər helikopterin beş dəfə uça biləcəyinə ümid edirdilər.

Mars təyyarəsinin gücünü qanadlarına yayılmış günəş panellərindən alacağı gözlənilir. Zha, gəminin Mars helikopterindən əhəmiyyətli dərəcədə daha çox çəki daşıya biləcəyini və günəşin enerji üçün lazım olduğu uzaq bir dünyada daha səmərəli olacağını düşünür. (Perseverance rover kimi nüvə enerjisi ilə işləyən avtomobil ağır mühərrik tələb edir ki, bu da havaya qalxmağı çətinləşdirə bilər.)

Marsda bir şey uçmaq böyük bir problemdir. Çünki onun atmosferi Yerlə müqayisədə kifayət qədər nazikdir. Onun həcmi planetimizin həcminin təxminən 1 faizini təşkil edir, bu da uçuş üçün tələb olunan liftin yaradılmasını çətinləşdirir.

MAGGIE təyyarəsinin qanadları planetimizdəki adi təyyarələrdən qat-qat çox qaldırma qabiliyyətinə malik olmaq üçün nəzərdə tutulub. Havaya qalxdıqdan sonra təyyarənin saniyədə 60 metr və ya təxminən 135 mil/saat sürətlə hərəkət edəcəyi gözlənilir. Bu, uçmağa alışdığınız kommersiya təyyarələrindən çox yavaşdır. Ancaq Marsda yavaş uçmaq lazımdır. Sürətli uçmaq üçün çox enerji lazımdır.

Marsın qeyri-adi dərəcədə nazik atmosferi ilə yanaşı, təyyarələrə gəldikdə başqa bir diqqətəlayiq maneə də var. Uçuş zolağı yoxdur. Astronavtların da hava limanı yaratmaq üçün torpağı və qayaları təmizləməyə nə vaxtı, nə də imkanı olacaq. Beləliklə, nəqliyyat vasitəsi uçuş-enmə zolağı olmadan havaya qalxmalı və enməlidir.

MAGGIE layihəsinin həlledici hissəsi qanadlarda gizlidir; Qanad qapaqları 90 dərəcə aşağı çevrildikdə, pervanelerden gələn hava axını qaldırma yaradır. "Bu, təyyarəni şaquli olaraq qaldırır" deyə Zha izah edir.

Ola bilsin ki, bir gün MAGGIE adlı bu təyyarə 1000 metrdən robotik olaraq Marsın səthini araşdırıb maraqlı yerlərə enib nümunələr götürə bilir. Layihədə təyyarənin təxminən 7,85 metr qanad genişliyi ilə dizayn ediləcəyi nəzərdə tutulur. Kompakt təyyarə olacağı üçün böyük bir raketin içərisinə sığdıra bilər. O, bir vaxtlar axan suların ibtidai həyatın mövcud ola biləcəyi Qırmızı Planetin misli görünməmiş tədqiqini təmin edə bilər.

Təyyarələr bu əsrin sonunda və ondan sonrakı dövrdə Marsa səyahətlər üçün vacib ola bilər. "Biz hərəkət etmək imkanı təklif edirik, orada yollar yoxdur" dedi Zha. Bəli, axı biz şəhərlərarası magistral sistemi olmayan bir planetdən danışırıq və nəqliyyat bir az çətin görünür.

Aysun / Demedia.az