Saturnla bağlı BÖYÜK SİRR

19:00 13.02.2024     493

Ulduz Döyüşlərinin Ölüm Ulduzuna heyrətamiz dərəcədə bənzəyən Saturnun peyki bizdən bir sirr gizlədir. Planetin 146 peykindən biri olan Mimas, çox güman ki, buzlu qabığının altında bir okean var!

Demedia.az xəbər verir ki, əvvəlki tədqiqatlar bu kiçik ayın səthinin altında su ola biləcəyini irəli sürsə də, Paris Rəsədxanasından astronom Valeri Laineyin rəhbərlik etdiyi yeni araşdırmalar hələ də ən inandırıcı ssenarini ortaya qoyur. Bu, Miması maye dənizlərə sahib olduğu düşünülən Günəş sistemində doqquzuncu yerə çevirir; Təbii ki, əgər Yeri saysaq.

London Kraliça Meri Universitetindən tədqiqatın həmmüəllifi Nik Kuper, "Bu yaxınlarda yaranmış okeanın mövcudluğu Miması həyatın mənşəyini araşdıran elm adamları üçün prioritet tədqiqat mövzusuna çevirir" dedi.

NASA-ya görə, həyat (ən azı bizim bildiyimiz kimi) cücərmək üçün üç əsas inqrediyent tələb edir: Enerji, üzvi molekullar və su. Mimas, Günəş ətrafında fırlanan okean dünyalarının artan siyahısında ən son nümunədir. Digərləri Saturnun peykləri Titan və Enceladus; Yupiterin peykləri Europa, Qanymede və Callisto; Neptunun peykləri Triton və Plutondur.

Mimasın okeanı bir çox astronom üçün sürpriz oldu, çünki kənardan heç bir əlamət yox idi: Ayın səthində çatlar, Enceladus və Europa kimi su püskürən geyzerlər və ya Titan kimi qalın bir atmosfer yoxdur, Lainey dedi. Bu həftə SETI İnstitutu tərəfindən canlı yayımlanan müsahibə.

"Bu, onu astronomun maye su tapmaq üçün düşünə biləcəyi" ən çətin yerlərdən birinə çevirir." Çox sərt, soyuq peyk kimi görünür. "Siz hətta ilk baxışdan "darıxdırıcı" deyə bilərsiniz" deyə əlavə edir.

İndi eni 250 mil (402,3360 km) olan peyk astronomlara okean səltənətlərinin erkən və ibtidai mərhələləri haqqında yeni məlumatlar verə bilərdi. Yerdəki dənizlərin təxminən 4 milyard il yaşı olduğu düşünülür, yəni onlar demək olar ki, planetin yaranmasından bəri mövcud olublar. Araşdırmaya görə, Mimas peykində su cəmi 5-15 milyon ildir mövcud olub.

Tədqiqat qrupu Cassini kosmik gəmisindən Saturn haqqında əvvəlki məlumatlardan istifadə edərək bu yaşı hesablayıb. NASA zondu 2004-2017-ci illər arasında Saturn və onun peyklərini araşdırıb. Mimasın orbitində yırğalanmaları və cüzi dəyişiklikləri müşahidə edən elm adamları bu yaxınlarda Nature jurnalında dərc edilən araşdırmada gizli okeanın varlığını irəli sürdülər.

Bu məlumatlar həm də onların dərinliyini müəyyən etməyə kömək etdi. Cassini müşahidələrini kompüter simulyasiyaları ilə birləşdirərək, Lainey komandası okeanın yer qabığının təxminən 20-30 km altında ola biləcəyini hesabladı.

'Ölüm Ulduzu' ilə müqayisələrə səbəb olan Mimasın ən müəyyən xüsusiyyəti nəhəng Herşel krateridir. Fransız astronomu Lainey SETI İnstitutuna müsahibəsində bu kraterdə niyə su izi qalmadığını belə izah edib: “Əvvəla, krater dənizdən daha dayaz səthdədir. Ancaq başqa bir səbəb də var, Herşel kraterinin okeandan çox əvvəl əmələ gəldiyi aydındır”.