ABŞ-dan uğursuz addım - Ayda nələr oldu?



 20:02 26.02.2024     593

Yaponiyanın son həftələrdə Aya göndərdiyi SLIM adlı vasitənin sözün əsl mənasında "başdan-başa" enişindən sonra ABŞ-ın Aya göndərdiyi "Odysseus" adlı pilotsuz nəqliyyat vasitəsi də eniş etməyi bacarıb.

Demedia.az xəbər verir ki, lakin missiyanın IM-1 adlı komandası eniş edən Odisseyin enişdən sonra əyildiyini açıqlayıb.

Hyustonda yerləşən “Intuitive Machines” şirkəti tərəfindən istehsal olunan 4,3 metr hündürlüyündə “Odysseus” adlı kosmik gəmi fevralın 22-də eniş etdikdən sonra Ayın səthində “ilişib” və yan tərəfə düşüb. Lakin Intuitive Machines-in baş direktoru və həmtəsisçisi Stiv Altemus fevralın 23-də keçirdiyi mətbuat konfransında kosmos həvəskarlarını və alimləri arxayınlaşdıraraq belə bir bəyanatla çıxış etdi: "İndiyə qədər biz çoxlu əməliyyat imkanlarına sahibik, baxmayaraq ki, çevrilmişik. Bu belədir. bizim üçün həqiqətən həyəcan vericidir və bu, "Nəticədə yerüstü əməliyyatlar missiyasına davam edirik."

Fevralın 15-də SpaceX-in Falcon 9 raketi ilə orbitə buraxılan Odysseus, Aya səyahətinə 6 NASA elmi cihazı və altı xüsusi faydalı yüklə başladı. Lander buraxılışdan 6 gün sonra Ayın orbitinə çatıb və fevralın 22-də Ayın cənub qütbündən 300 kilometr aralıda yerə enib. Beləliklə, 1972-ci ildə başa çatan Apollon missiyalarından sonra ABŞ-ın Aya ilk uğurlu enişi oldu. Daha da əhəmiyyətlisi, Odysseus, özəl bir şirkətin Aya endiyi ilk avtomobil oldu.

Bununla belə, enişin asan olduğunu söyləmək real olmazdı. Hədəf eniş vaxtı yaxınlaşdıqca, Odysseus komandası avtomobilin lazer məsafəölçənlərinin düzgün işləmədiyini gördü. Buna görə də, NASA-nın eksperimental cihazı NDL (Naviqasiya Doppler Lidar üçün Dəqiq Sürət və Range Detection) istifadə edərək, lazımi hündürlük və sürətlənmə məlumatlarını əldə etməklə sürətli bir həll yolu tapdılar. Bu həlli həyata keçirmək üçün komanda enişi 2 saat gecikdirdi və Odysseus-a proqram patch məlumatlarını göndərdi.

Problemlər enmə mərhələsində də davam etdi. Məlumatlar hələ də təhlil edilsə də, Odisseyin gözlənildiyi kimi dik yerə enmədiyi açıqlanıb. Quruya enən Odissey heç üfüqi deyil, şaquli istiqamətdə 3,2 km/saat sürətlə hərəkət etməli oldu. Lakin alınan məlumatlara görə, avtomobil şaquli istiqamətdə 10 km/saat, üfüqi istiqamətdə isə 3,2 km/saat sürətlə hərəkət edib.

Nəqliyyat vasitəsinin əyilməsi ilə bağlı Altemus deyir ki, o, ehtimal edir ki, eniş qurğularından biri qırılıb və onlar "yumşaq" yana düşüblər.

Komanda qəti nəticəyə gəlmək üçün daha çox məlumat toplamalıdır. Bunun üçün nəqliyyat vasitəsinin üzərində yerləşən və naviqasiya çətinliyi səbəbindən eniş zamanı bağlanmalı olan EagleCam adlı kameranın işə salınması lazımdır. Bu kameranın tezliklə açılacağı və səthdən görüntüləri ötürəcəyi gözlənilir.

Bunlardan başqa Altemus, avtomobilin günəş işığı aldığını və batareyalarını doldura bildiyini də ifadə etdi. Ən yaxşı ssenaridə avtomobilin 9-10 gün ərzində araşdırmalara davam etməsi gözlənilir.

Aysun / Demedia.az