Aya eniş aparatı necə itdi?



 20:02 11.03.2024     747

 

 

Demedia.az xəbər verir ki, Intuitive Machines-in həmtəsisçisi və baş direktoru Stiv Altemus jurnalistlərə bildirib ki, bu sadə səhv kosmik gəmini düz və təhlükəsiz eniş nöqtəsinə yönəltmək üçün nəzərdə tutulmuş lazerləri sıradan çıxarıb.

Komandanın səyləri Odisseyin Ayın səthinə tərəfində olsa da, tək parça olaraq enməsini təmin etdi. Altemus, problemi tez bir zamanda həll etdikləri üçün uçuş operatorları komandasını "əsl kosmos kovboyları" adlandırdı.

Bu son dəqiqə hücumu, yeni naviqasiya sistemi ilə birlikdə hadisəni kənardan izləyənlərə belə təsirli görünürdü.

NASA-nın Marsa çoxlu missiyalarında eniş qrupları üzərində işləyən və hazırda Con Hopkins Tətbiqi Fizika Laboratoriyasında kosmos tədqiqatlarına rəhbərlik edən Robert Braun, "Bu, həqiqətən çətin bir mühəndislik hərəkətidir" dedi. "Bu, hər bir mühəndisin xəyal etdiyi şeydir" dedi.

Hyustonda yerləşən şirkət NASA ilə 118 milyon dollarlıq müqavilə ilə Nova-C model eniş aparatı Odysseus-u Aya göndərib. Odissey Aya ilk kommersiya məqsədli enişini və NASA-nın 1972-ci ildən bəri ilk dəfə Ay səthinə qayıdışını etdi. Amma o, demək olar ki, bacarmırdı.

Aya eniş planlaşdırılmamışdan bir gecə əvvəl, Intuitive Machines missiya operatorları naviqasiya lazerlərinin atəş etmədiyini gördükdə fərqli, daha kiçik bir problemi həll etməyə çalışırdılar. Problemi aşkar etmək şanslı idi.

Intuitive Machines-in həmtəsisçisi və baş texnologiya direktoru Tim Kreyn açıqlamasında dedi: “Əgər bu təsadüfi hadisə baş verməsəydi, biz yəqin ki, enişdən beş dəqiqə əvvəl bu lazerlərin işləmədiyini görərdik”.

Stiv Altemus bu “təsadüfi hadisəni” Ayın qəribə orbiti ilə izah edir. Məhz, missiya operatorları eniş ardıcıllığına hazırlaşarkən anladılar ki, kosmik gəminin eniş yerinin yerləşdiyi Ayın cənub qütbünə rahat eniş etmək üçün artıq gec olacaq. Rahat eniş üçün onlara bir az daha çox məsafə lazım idi. Problem deyil; Onların etməli olduqları yeganə şey kosmik gəminin bir az hərəkət etməsi üçün bir direktivə daxil olmaq idi.

Onun Aya nə qədər yaxın olması ilə bağlı mövqeyini iki dəfə yoxlamaq üçün gəmiyə naviqasiya sistemindəki lazer məsafəölçənlərini işə salacaq və Ayın səthinə siqnal göndərəcək komanda daxil edilib. Lakin lazerlər işə yaramadı. Altemusun dediyinə görə, qızdırmalı iş elə bu anda başlayıb.

Yoxlamalar zamanı onlar aşkar etdilər ki, təhlükəsizlik üçün nəzərdə tutulmuş avadanlıqda fiziki açar olan təhlükəsizlik açarı hələ də açıqdır. Bu keçid səbəbindən lazer məsafəölçənləri sıradan çıxdı. Altemus sözügedən açarı odlu silahlardakı təhlükəsizlik kilidinə bənzədir.

Bu təhlükəsizlik kilidi uçuşdan əvvəl bağlanmalı idi və artıq gec idi. Altemus Kreynə lazer məsafəölçənləri olmadan enməli olduqlarını söylədi. Altemus həmin anları “Timin üzü ağarmışdı, çünki qarnına bir yumruq kimi idi, missiya uğursuz olacaqdı” sözləri ilə xatırlayır.

Həqiqətən də, bu kiçik, lakin kritik səhv sinir bozucu idi, lakin eniş aparatında NASA-nın altı təcrübəsindən biri təsadüfən naviqasiya sistemini sınaqdan keçirirdi. Robert Braun bu vəziyyəti “Bu, qeyri-adi bir təsadüfdür” kimi izah edir.

Altemus və Kreyn qalmaqallı səhvi komanda ilə bölüşmək üçün koridorda uzun bir səyahətə çıxardılar ki, onların sürətli addımları arasında Kreynin ağlına bir fikir gəldi. Onlar NASA-nın eksperimental texnologiyasının lazerlərindən istifadə edərək, eniş aparatının naviqasiya sistemini müvəqqəti lazer məsafəölçən kimi yenidən proqramlaşdıra bilərdilərmi?

"Bu əla fikirdir" deyən Altemus, hərəkətin riskli olduğunu bildiyindən, NASA-nın lazerləri kosmosda işlədiyini yoxlamaq üçün eniş aparatında idi və bu heç nədən yaxşıdır...

Komanda qrupu enişi təxminən 45 dəqiqə gecikdirərək kosmik gəmini başqa orbitə köçürdü və onlara eniş aparatına yeni təlimatlar verən proqram təminatının quraşdırılması üçün “kifayət qədər” vaxt verdi. Kifayət qədər dediyimizə fikir verməyin, əslində fövqəlbəşəri bir səydən danışırıq.

"Kosmik gəmi üçün normal proqram təminatının hazırlanmasında bu, bir ay çəkəcək bir şeydir" dedi Kreyn. Komandamız bunu əsasən saat yarım ərzində bacardı. Və işlədi. "Bu, mənim indiyə qədər iştirak etmək şansım olan ən yaxşı mühəndislik işlərindən biri idi" deyir.

Aysun / Demedia.az