Soyadınız aldığınız qiymətə təsir edir - Bu şəkildə...
Soyadınız əlifbanın son hərflərindən biri ilə başlayır?
Demedia.az xəbər verir ki, bu səbəbdən növbə gözləyərkən sonuncu çağırılmaqdan yorulmusunuzsa, haqlısınız, lakin bir araşdırma da bu səbəbdən məktəbdə daha aşağı qiymət ala biləcəyinizi ortaya qoyur.
Araşdırmanı aparan komanda Miçiqan Universitetindən idi və Canvas təhsil idarəetmə sistemi vasitəsilə göndərilən və qiymətləndirilən 30 milyondan çox tələbənin qiymətləri tədqiqat çərçivəsində təhlil edilib.
Tədqiqatçılar bu qərəzli meylin, əlbəttə ki, bütün universitetdə baş verdiyini aşkar etdilər. Bu vəziyyət ən çox sosial və humanitar elmlərdə müşahidə olunsa da, mühəndislik, elm və tibbdə daha az rast gəlinir. Bunun səbəbi ola bilər ki, sosial elmlərdə qiymətləndirmə şərhə açıqdır və buna görə də qiymətləndirmək daha çətindir, mühəndislik, elm və tibb sahələrində isə əksinə, aydın və konkret cavablar var.
Bu fenomen həm də Canvasın standart parametrlərində hərflərin çeşidlənməsi ilə əlaqələndirilsə də, tədqiqat həm də çox aydın əsas nümunəni göstərir: Qiymətləndiricilər imtahan sənədləri arasında hərəkət etdikcə qiymətləndirmənin keyfiyyəti aşağı düşür.
Soyadları A, B, C, D və ya E hərfi ilə başlayan tələbələr daha yüksək yer tutduqda, qarışıq qiymət sırasına görə 100 baldan 0,3 bal yüksək alırlar.
Eynilə, soyadları U-dan Z-yə qədər hərflərlə başlayan tələbələr hərf sırası ilə qiymətləndikdə qarışıq qiymət sırasına malik olanlarla müqayisədə 0,3 bal az alırlar.
Bununla belə, problem təkcə məktub sırası deyil, sifariş vacibdir. Qiymətləndirilən ilk 10 imtahan nəticəsi 50-dən 60-a kimi qiymətləndirilənlərdən 100 baldan 3,5 bal yüksək alır.
Əlifba sırasını tərs tətbiq edən sinif şagirdləri arasında bu vəziyyət tamamilə tərsinə çevrilir və A-E soyadlı şagirdlər U-Z soyadlı şagirdlərdən aşağı qiymətləndirilir.
Tədqiqatçılar müəllimləri günahlandırmazdan əvvəl mühüm bir məqama diqqət çəkirlər; qiymətləndirici yorğunluğu. Təəccüblü deyil ki, qiymət verən müəllim sona doğru yorulur və bir az da “qeyrətli” olur. Axı, dünyanın bir çox yerlərində akademiklər həddindən artıq işləyir, az maaş alırlar və iş təhlükəsizliyi yoxdur.
Hesablama üzrə sosial alim Jiaxin Pei deyir: "Biz şübhə edirik ki, yorğunluq bu təsirin əsas amillərindən biridir, çünki uzun müddət bir şey üzərində işlədiyiniz zaman yorulursunuz, diqqətinizi itirirsiniz və idrak qabiliyyətləriniz azalır".
Wang və onun həmkarları deyirlər ki, qiymətləndiricinin yorğunluğunun qarşısını almaq üçün təhsil müəssisələrinin qiymətləndirmə üçün əlavə işçilər işə götürməsi faydalı olardı, beləliklə çarpaz yoxlama zamanı komandadakı iş yükünü azaldar.
Aşağı qiymətlərin mütləq daha aşağı qiymət keyfiyyəti demək olub-olmadığı bəlli olmadığından, komanda həm də imtahan sənədlərində irəliləyiş zamanı sinif şagirdlərinin səhvləri aşkar etməkdə daha yaxşı ola biləcəyi ehtimalını istisna etmək istəyirdi. Bu məqsədlə o, sinif şagirdlərinin iradlarını, şagirdlərin qiymətləndirmədən sonrakı suallarını və yenidən qiymət qoymaq xahişlərini təhlil edib.
Onlar müəyyən ediblər ki, əgər imtahan gec qiymətləndirilibsə, sinif şagirdlərinin şərhləri daha mənfi və daha az nəzakətli olur və bu imtahan nəticələri daha çox müzakirələrə açıq olur.
Tədqiqatçılar deyirlər ki, bu, "birbaşa nümayiş etdirir ki, testin sonunda soyadı və soyadı olan və sonradan qiymət verilən tələbələr üçün qiymətlərin keyfiyyəti əslində aşağıdır".
Canvas dünyada ən çox istifadə edilən IMS-dir və əlifba sırası tələbə imtahan nəticələrinin çeşidlənməsi üçün standart parametrdir. Tədqiqatçıların fikrincə, ardıcıl qərəzliliyi aradan qaldırmaq üçün ən sadə həll təsadüfi sifarişi standart parametrə çevirmək olardı.
“EYS-in sistem dizaynı fərdi səviyyəli qiymətləndirmə qərəzliyini əlifbada gec qalan soyadının baş hərfləri olan tələbələrə qarşı geniş yayılmış bərabərsizliyə çevirir".
Aysun / Demedia.az