Kosmik gəmi ilə bağlı yeni faktlar



 22:36 08.05.2024     1005

Əgər kimsə NASA-ya 10 il əvvəl SpaceX adlı şirkətin Boeing-dən əvvəl astronavtları Beynəlxalq Kosmik Stansiyaya aparacağını desəydi, yəqin ki, kosmik agentliyin rəhbərləri gülərək həmin şəxsi otaqdan çıxarardılar.

Demedia.az xəbər verir ki, 2014-cü ildə hər iki şirkətlə müqavilə bağlayan NASA o zaman SpaceX-i sadəcə “startup” hesab edirdi.

Bununla belə, SpaceX nəinki ilk sərnişin daşıyan kosmik gəmini bitirdi, o, indiyədək 50 nəfəri orbitə çıxarıb. Boeing-in rəqib layihəsi olan Starliner adlı gəmi hələlik sertifikat almayıb. 2020-ci ildə SpaceX-in Crew Dragon gəmisi xidmətə girəndə Boeing hələ də mühəndislik problemlərini həll etməyə çalışırdı. Son problemlərə yanmağa qadir olan daxili səth lentləri və təhlükəsizlik standartlarına cavab verməyən paraşüt ipləri daxildir.

Tarixi və uçuş təcrübəsi olan şirkətin kosmik gəmi ilə mübarizə aparması və gecikmələr yaşamasının səbəbi o qədər də aydın deyil. Boeing rəhbərlərinin cavabları çox vaxt təəccüblü dərəcədə qeyri-müəyyən olur.

"Yol boyu bir çox sürprizlərimiz oldu, ona görə də xüsusi olaraq qeyd edə biləcəyim hər hansı birini ayıra bilmərəm. Bu tipik dizayn və inkişaf proqramıdır və biz əldə etmək üçün yaxşı iş görmüşük. bu nöqtəyə qədər" şirkətin Starliner proqram meneceri Mark Nappi deyir.

Bununla belə, mayın 10-da Boeing öz bəxtini geri qaytarma hekayəsi üçün sınayacaq. NASA astronavtları ilk dəfə kosmik gəminin içərisində orbitə uçacaqlar. Hər biri altı ay kosmosda olmuş sınaq pilotları Barry "Butch" Wilmore və Sunita "Suni" Williams, Starliner-i Yerdən təxminən 250 mil yüksəklikdəki Beynəlxalq Kosmik Stansiyaya idarə edəcəklər.

Starlinerin ən tez Atlas V raketi ilə mayın 10-da Kanaveral burnunda yerləşən Kennedi Kosmik Mərkəzindən buraxılması planlaşdırılır. (Mayın 7-də CEST vaxtı ilə 5:34-də keçirilməsi planlaşdırılan buraxılış bu tarixə təxirə salındı.)

"Əjdahanın başına bir şey gəlsə, Allah eləməsin, o zaman biz ruslardan kömək istəməyə qayıdacağıq. Amerika xalqının bununla məşğul olacağına əmin deyiləm."

Komanda kosmik stansiyada səkkiz gün qalacaq və geri qayıtmazdan əvvəl kosmik gəminin sistemlərini yoxlayacaq. SpaceX kimi astronavtları okeana buraxmaq əvəzinə, Boeing onları Nyu-Meksikodakı hərbçilərin White Sands raket sınaq poliqonuna endirəcək. Paraşüt və təhlükəsizlik yastıqlarından ibarət sistem kapsulun səhraya enməsini ləngidir.

Boeing-in reputasiyası bu yaxınlarda təyyarə panelinin havada partlaması ilə bağlı narahatedici insidentlə ləkələnsə də, NASA Administratoru Bill Nelson əmindir ki, şirkətin təyyarə bölməsinə təsir edən problemlərin kosmik gəmini narahat etmədiyinə əmindir. şirkətin müdafiə və kosmik bölməsi "Bu, problemsiz bir kosmik gəmidir və buraxılmağa hazırdır."

Ekipajsız sınaqda Starliner kosmik gəmisi Nyu Meksikoda səhrada uğurlu eniş edib. Foto: NASA Bill Inqalls/Getty Images vasitəsilə
Starlinerin əvvəlki çətinliklərinə baxmayaraq, Wilmore və Williams uğursuzluqların onlara təsir etmədiyini söyləyirlər.

"Əgər biz cəmi üç il geriyə qayıdıb kosmik gəminin imkanları haqqında danışsaq, o zaman nəzərdə tutulanlarla bu kəşflərdən sonra indiki vəziyyət arasında böyük fərqlər var və aşkar etdiyimiz bütün bu problemlər aradan qaldırılıb", - Uilmor Mashable-a deyib. bu həftə mətbuat konfransı.

10 il əvvəl NASA milyarder İlon Maskın yeni kosmik şirkəti və Boeing ilə kosmos gəmilərinin istehsalı ilə bağlı müqavilə imzalamışdı. SpaceX-ə 2,6 milyard, Boeing-ə isə 4,2 milyard dollar ödəyən NASA-nın planı astronavtları Beynəlxalq Kosmik Stansiyaya tez-tez aparıb-gətirəcək kosmos “taksisi” yaratmaqdır.

Boeing-ə böyük bir müqavilə vermək o zaman məntiqli görünürdü. Çünki şirkət artıq kosmik gəmi üzərində işləyirdi və NASA-nın Merkuri layihəsindən bəri şirkət və kosmik agentliyi demək olar ki, bir-birinə qarışıb. Bu yaxın əlaqə ISS proqram meneceri Dana Weigel tərəfindən təkrarlanır.

"Bu, Hyustondakı missiya idarəetmə mərkəzindən işləyəcəyimiz yeganə Boeing-in inşa etdiyi kosmik gəmi deyil. Biz Starliner-i səbirsizliklə gözləyirik, lakin eyni zamanda dünyada ən uzun fasiləsiz işləyən kosmik gəmi olan ISS-i idarə etməkdən qürur duyuruq. bəşər tarixi” deyir.

Agentlik 2011-ci ildə kosmik gəmini təqaüdə çıxardıqdan sonra NASA ekipajları kosmosa aparmaq üçün Qazaxıstandan buraxılan Rusiyanın Soyuz raketlərini izləməli oldu. Bu asan görünsə də, ABŞ hər səfər üçün 86 milyon dollar ödəməli olur.

Aysun / Demedia.az