Bağırsaq sağlamlığını yaxşılaşdırmağa çalışarkən edilən 3 BÖYÜK SƏHV



 21:03 10.05.2024     725

Bağırsaq sağlamlığı isti mövzudur: 50 yaşdan aşağı olanlarda kolorektal xərçəngin nisbəti artır, qıcıqlanmış bağırsaq sindromunun Qərb cəmiyyətlərində insanların 10-20 faizinə təsir etdiyi güman edilir və ekspertlər əsas pəhriz mədəniyyətinin mədə problemlərini normallaşdırdığından qorxurlar.

Demedia.az xəbər verir ki, insanlar həmçinin bağırsaq problemlərini* müalicə etməkdə çətinlik çəkə bilərlər, çünki onların bəzilərinin səbəbləri məlum deyil. Buna görə bəzi xəstələr simptomlarını aradan qaldırmaq üçün məhdudlaşdırıcı pəhrizlərə və əlavələrə müraciət edirlər.

Məsələn, Türkiyə Kolon və Düz Bağırsaq Cərrahiyyə Dərnəyi (TKRCD) tərəfindən İrritabl Bağırsaq Sindromu adlandırılan İBS üçün heç bir müalicə yoxdur. TKRCD, “İBS-nin səbəblərini tam olaraq aşkar etmək mümkün deyil” deyən sindromu qısaca olaraq “Funksional bağırsaq xəstəliyidir və qeyri-müəyyən qarın ağrısı, qarında şişkinlik, defekasiya tezliyində dəyişikliklər və nəcisin konsistensiyasının olması ilə xarakterizə olunan xroniki xəstəlikdir" adlandırıb.

Lakin qastroenteroloq və ABŞ qidalanma şirkəti ZOE-nin tibbi direktoru Dr. Will Bulsiewicz Business Insider-ə bildirib ki, məhdudlaşdırıcı pəhrizlər, əlavələrə müraciət etmək və şişkinliyi səhv şərh etmək bağırsaq problemlərini daha da pisləşdirə bilər. Dr. Bulsiewicz deyir ki, aşağıdakı vərdişlərə müraciət etmək kömək edə bilər, ancaq bağırsaq sağlamlığınızdan narahatsınızsa, mütləq bir mütəxəssislə məsləhətləşməlisiniz.

Rəsmi rəqəmlərə görə, 1994-cü ildə ABŞ-da təxminən 4000 pəhriz əlavəsi məhsulları satın alına bilərdi. Klassik vitamin C həbləri və balıq yağı kapsullarından tutmuş psyllium qabığı kimi lif əlavələrinə və hətta dəbdə olan probiyotiklərə qədər indi bazarda 100.000-ə qədər dərman mövcuddur.

Dr. Bulsiewicz deyir: "Əlavələr faydalıdır, lakin onlar hətta qida ilə rəqabət apara bilməzlər". "Ona görə də pis pəhrizi əlavələrlə aradan qaldırmağa çalışmayın" deyir.

Sağlam yeyin və yeməyinizi bol lif, göyərti və tərəvəz ilə şaxələndirin, sonra isə onu əlavələrlə tamamlayın. Yalnız əlavələrlə DC səviyyəli qiymət almaq üçün bağırsaqlarınızı BA-ya çəkə bilməzsiniz. Pəhriz ilk növbədə olmalıdır.

Bundan əlavə, Dr. Bulsiewicz artıq xəstələrinə mütəmadi olaraq probiotik əlavələri tövsiyə etmədiyini, bunun əvəzinə kefir və qatıq kimi fermentləşdirilmiş qidaları tövsiyə etdiyini bildirir. Bu, həm də bir çox dietoloqların qəbul etdiyi “əvvəlcə qida” yanaşmasına uyğun gəlir: qidadan qida maddələri almaq və sonra bədənlərində çatışmayan və ya pəhrizləri kifayət qədər təmin edə bilmədiyi şeyləri əlavə etmək.

Dəbdə olan məhdudlaşdırıcı pəhrizlərin bağırsaq problemlərinin mühüm səbəbi olduğunu ifadə edən Dr. Bulsiewicz vurğulayır ki, müəyyən qida qruplarını kəsmək daha az çeşiddə qidanın bağırsağa daxil olması deməkdir və həzm sistemimizdəki bağırsaq mikrobiomu kimi tanınan mikroblar bu çatışmazlığın “nəticələrini çəkməli”.

Bağırsaqlarda minlərlə müxtəlif növ faydalı mikroblar var və onların demək olar ki, hamısı müxtəlif qidalarla qidalanır. Dr. Bulsiewicz onları xüsusi yemək üstünlükləri olan kiçik insanlara bənzədir:

Bütün mikroblarımızın öz işlərini görməsini istəyiriksə, onların hamısını qidalandırmaq lazımdır. Bütün mikrobları qidalandırmaq üçün, əsasən, onlar üçün müxtəlif bufet yaratmalısınız. Başqa sözlə, bağırsaq üçün sağlam pəhriz bol çeşiddən ibarət pəhriz tələb edir.

Daha əvvəl Business Insider ilə bağırsaq sağlamlığı üçün qidalanma məsləhətlərini paylaşan Dr. Bulsiewicz sarımsaq, brokoli, meyvə və paxlalı bitkilərə diqqət çəkərək bağırsaq sağlamlığı ilə ümumi sağlamlıq arasındakı əlaqənin olduğunu vurğuladı.

Bir çox insanlar həzm sisteminin müəyyən qidaları həzm etməkdən imtina etməsi kimi şişkinliyi səhv şərh edirlər. Lakin bu fikir mütləq doğru deyil; Dr. Bulsiewicz bildirir ki, bağırsaqlarınızın idarə edə bilməyəcəyi qədər çox yemək yemiş ola bilərsiniz və ya sağlam bağırsaq mikrobiomunuz olmadığı üçün çox güman ki, şişkinlik yaşadınız.

Müəyyən bir qidanı tez-tez yeməsəniz, bağırsaq mikrobiomunuz buna öyrəşməmiş ola bilər, bu da bədən onu həzm etməyə çalışarkən şişməyə səbəb ola bilər.

Dr. Bulsiewicz deyir: "Bu simptomlara səbəb olan sağlam qidalar əslində bağırsaq mikrobiomunun müxtəlifliyini artırmaq üçün ən çox ehtiyac duyduğunuz qidalardır".

O bildirir ki, yenidən şişkinliyə səbəb olan sağlam qidaları yeməmək əvəzinə, daha az miqdarda yeməklə başlamaq və onları pəhrizinizə daxil etmək üçün onları tədricən artırmaq daha yaxşı olar. Əlbəttə ki, burada Dr. Onu da xatırladaq ki, Bulsiewicz-in vurğuladığı “köpkəyə səbəb olan qidalar” bəzi lifli və fermentləşdirilmiş qidalardır.

Aysun / Demedia.az