Türkiyədə böyük KƏŞF: Sərt dalğalardan sonra ortaya çıxdı



 20:00 17.10.2022     805

Ellinistik dövrdə inşa edilən və 1221-ci ildə şəhəri fəth edən Səlcuqlular tərəfindən yenidən inşa edilən Türkiyənin Alanya qalasında Qızılkulenin qarşısındakı sahildə bu ilin sərt qışı və onun yaratdığı dalğalar maraqlı kəşfə səbəb olub.

Demedia.az xəbər verir ki, Antalyanın Alanya rayonunda, dənizdən təqribən 250 metr yüksəklikdə yüksələn yarımadada, şəhərin 6,5 kilometr uzunluğunda, 83 qülləsi və 140 burcu ilə simvolik tarixi abidələri və Kızılkule, Tophane Bastion və Gəmiqayırma Zavodu kimi Səlcuqlu abidələri var. 

Hellenistik dövr, Roma, Bizans, Səlcuqlu 2 Osmanlı və Osmanlı sivilizasiyalarına ev sahibliyi edən Alanya qalasında çox əhəmiyyətli tarixi kəşflər edilib.

Alanya Qala Qazıntı Müdiri, Aralıq dənizi Universiteti Ədəbiyyat Fakültəsi Prof. Dr. Osman Eravşar, 2022-ci il qazıntı mövsümünün sona çatmaq üzrə olduğunu bildirərək, bu il əsasən arasta bölgəsində, dənizkənarı-liman tərəfində və qısa müddət ərzində İçkaledə çalışdıqlarını söyləyib. Bu araşdırmalarda arastaların Osmanlı dövrünə aid edildiyini və bir əsr sonra zəlzələ nəticəsində dağıldığını bildirərək, arastanın orijinal plan sxemi haqqında məlumat əldə ediblər. Dr. Eravşar, "O, bərpa işlərinə hazırdır" deyib.

Bunun dəniz kənarında çox maraqlı kəşf olduğunu izah edən Prof. Dr. Osman Eravşar, Alanya Limanı Səlcuqlu dövrü xarakteri ilə seçilir və Səlcuqlu dövründən günümüzə qədər gəlib çatan iki gəmiqayırma zavodundan biri də burada yerləşir. Əlaəddin Keykubad dövründə 1231-ci ildə tikilmiş gəmiqayırma zavodu və dəniz tərəfində limanı qoruyan iki qüllə var. Bu qüllələrdən biri Kızılkule, digəri isə Tophane Bastion kimi tanınır dedi.

Şəhərin tarixinə nəzər saldıqda, xüsusilə Roma İmperiyası dövründə dəniz quldurları ilə mübarizədən sonra Romanın inkişaf etmiş bir qarnizon olduğunu bildiklərini ifadə edən Prof. Dr. Eravşar "Yenə tarixi dövrlərdə Alanyanı orta əsrlərdə əhəmiyyətli edən ünsür sidr ağacıdır, xüsusilə Alanya ətrafındakı dağlarda. Sidr ağacı gəmiqayırma üçün son dərəcə əhəmiyyətli və lazımlıdır. Böyük möhtəşəm tərsanəni tikir, çünki gəmiqayırma üçün uyğun materialdır” deyib.

Uyğun materialın sidr ağacı olduğunu izah edən tərsanə ilə bağlı vəziyyətin Roma dövründə olması lazım idi, lakin bu günə qədər aparılan araşdırmalarda heç bir izə rast gəlinməmişdir. Dr. Eravşar kəşfini belə izah edib:
"Bu il qışı şiddətli keçirdik və dalğalar bəxti gətirən bir məlumatı ortaya çıxardı. Son illərə qədər tamamilə mamır və qumun altında qalan Kızılkule qarşısında gəmiqayırma zavodunun, gəmi limanının varlığı ortaya çıxdı".

Dos. Dr. Hakan Öniz başçılıq etdiyi qrup tərəfindən həyata keçirildiyini bildirən Prof. Dr. Eravşar, “Əlbəttə, burada əhəmiyyətli bir məlumat var, bu gün bu gəmiqayırma zavodu su altındadır, kiçik bir gəmiqayırma yeridir, lakin ölçü və miqyas baxımından Səlcuqlular dövründəki Alanya gəmiqayırma zavodu ilə demək olar ki, eyni ölçüdədir. Yəni, Orta əsrlərdə Aralıq dənizinin suları qalxıb və bu sular yüksəlib: "Nəticədə Roma dövrünə aid gəmiqayırma zavodu dəniz suyunun altında qalıb. Binanın olduğu ərazidə araşdırma aparmaq istəyirik. yerləşdiyi və ölçülərini və arxitekturasını önümüzdəki illərdə təyin edəcək. Bu baxımdan əhəmiyyətli bir kəşf olacağını düşünürük" dedi.

Sualtı Roma gəmiqayırma zavodunun maili səthdə, dərinliyi 2 metrdən 3 metrə qədər olduğunu bildirən Prof. Dr. Eravşar Roma dövründə baş verən hadisəni belə izah edib:

"Roma sərkərdəsi Qney Pompey dəniz quldurlarına qarşı ekspedisiya təşkil edir və Alanya qarşısında dəniz quldurlarını məğlub edir. Yenə Roma tarixindən öyrəndiyimizə görə, dəniz quldurları qalaya çəkilir, sonra Romalılar qalanı ələ keçirir. O, Alanyadan istifadə edir və ətrafı qabaqcıl qarnizon kimi bu bölgədə pirat hökmranlığını qırmaq üçün.Ona görə də o dövrdə su altında qalan gəmiqayırma zavodumuz və ya batan gəmimiz təxminən 2-3 metr dərinlikdə və maili səthdə dəyişir. sahildən,dənizdən təxminən 10 metr aralıdadır.Bu,Aralıq dənizində suyun qalxdığını göstərir.Biz bunu başqa yerlərdə,məsələn,Kaş,Dəmrə və digər bölgələrdə də görürük.Ona görə də nəticədə Orta əsrlərdə suyun yüksəlməsi, bu gəminin limanı dənizdə qaldı və liman içəridə olduğu üçün müdafiə arxitektura strukturları buna uyğun formalaşdırıldı".

Aysun / Demedia.az